Retur og bytte
Lurer du på hva som gjelder for eventuell reklamasjon, retur og bytte? Svarene finner du her.
Reklamasjon
Reklamasjon gjelder for synlige skader på skoene (produksjonsfeil). Kvittering skal vises frem. Om skoene er blitt kjøpt for over to år siden, går de ikke under reklamasjon. Gnagsår, sverte av på sokker, knirking og «vonde» sko er ikke gyldige grunner for reklamasjon.
Ved reklamasjon:
Send en mail til hei@piggsko.no og fortell oss om problemet. Legg helst ved bilde hvis det gjelder synlig skade.
Kunden velger selv om det er ønskelig med et nytt par eller pengene tilbake, dersom skoen ikke finnes på lager vil pengene bli refundert.
Retur og bytte
Vil du bytte eller returnere skoene?
1. I din forsendelse legger vi med en returetikett som kan brukes for å sende pakken i retur til oss.
2. Klistre returetiketten utenpå pakken. NB! Etiketten skal IKKE festes rett på skoesken men utenpå en innpakning.
3. Lever pakken hos Posten. Be om kvittering på innlevert pakke.
4. Vi behandler din retur så fort den er mottatt, det kan ta 1-3 uker før refusjon er gjennomført.
Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Dersom man ønsker bytte til annen vare/str må man bestille dette på nytt i en ny bestilling. Dersom bestillingen ble gjort under en kampanje kan du ta kontakt på hei@piggsko.no, så vil vi sørge for at du får et nytt par til samme pris.
Returen blir refundert da vi mottar den, som regnes å være 1-3 uker etter innlevert retur.
Posten sender ut hentemelding elektronisk på SMS eller e-post. Om du ikke har oppgitt mobilnummer, sendes varselet på e-post. Det er derfor viktig at korrekt informasjon er oppgitt ved bestilling og at du sjekker at hentemeldingen ikke har havnet i spamfilteret.
Posten har en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. Ved utløpt hentefrist vil pakken sendes automatisk i retur til oss. Slike uavhentede forsendelser vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kunden dekker fraktkostnad hvis varen skal returneres innen angrefristen.
Skoene skal ikke ha vært brukt ute eller ha skader.
Vi leverer kun til norske adresser.
Angrerett
Følg stegene under "retur og bytte".
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
- Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
- Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
- Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.